.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارزيابي مكان‌هاي گردشگري گيلان در امر حجاب

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ارزیابی هتل‌ها، رستوران‌ها و دفاتر گردشگری در امر حجاب و عفاف از 15 مهر ماه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش فارس، عزیز پورعزیزی ‌در جمع مدیران دفاتر گردشگری گیلان وضعیت گردشگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فرو ریختن رژیم ستم‌شاهی را دارای تغییر عنوان کرد.
وی رویکرد گردشگری پس از انقلاب را طبق آرمان‌های نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: صنعت گردشگری زمینه‌های خوبی را برای صدور انقلاب اسلامی فراهم آورده است.
پورعزیزی فعالان عرصه گردشگری را مرزداران فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمنان خواند و تصریح کرد: صنعت گردشگری باید در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری مختلف اسلامی و مذهبی در استان وجود دارد، گفت: بسیاری از مسائل در این فضا رعایت می‌شود و گاهی ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.
وی بر عدم ایجاد ناهنجاری در صنعت گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: مسائل شرعی، عرفی و قانونی باید در صنعت گردشگری لحاظ شود.
پورعزیزی گیلانی‌ها را مردمی ولایتمدار نامید و عنوان کرد: ناهنجاری‌های ناشی از گردشگری در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بحث گردشگری و مسافرپذیری در استان را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و دیگر عوامل با مدیریت صحیح و اتحاد، انسجام و یکپارچگی در تلاش هستند مبانی اعتقادی را در گیلان حفظ کنند.
وی خواستار رعایت شئون اسلامی توسط مسافران و گردشگران در گیلان شد و ابراز کرد: رعایت موازین اسلامی توسط مدیران گردشگری و دفاتر آنها به مسیر صحیح هدایت می‌شود.
پورعزیزی با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی دشمنان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 72 شبیخون فرهنگی را مطرح کردند اما در آن زمان بعضی از افراد به این زنگ خطر توجه نکردند و امروز ایشان بحث تهاجم فرهنگی دشمن را گوشزد می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به شکست دشمن در مقابل انقلاب اسلامی از 32 سال گذشته تا کنون اشاره و عنوان کرد: دشمن از تمام ابزارها برای استحاله فرهنگی کشور استفاده می‌کند.
وی با تاکید براینکه هر جا کوتاه بیاییم دشمن پیشرفت می‌کند، ابراز کرد: دولت نهم و دهم در مباحث فرهنگی فعالیت‌های خوبی انجام داده است ضمن اینکه این تلاش‌ها دنبال می‌شود.
به گفته پورعزیزی، شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف مناسبی برای دستگاه‌ها تعریف کرده است و شبکه‌های فرهنگی فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را زمان‌بر ذکر و بیان کرد: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی با گذشت زمان مشخص می‌شود.
وی هجمه دشمن علیه نظام را سنگین توصیف کرد و افزود: دشمن را در 32 سال گذشته به زانو در آورده‌ایم و تحریم‌ها نیز علیه ما کارساز نبوده است.
پورعزیزی فعالیت‌های گردشگری را بسیار مهم و ظریف برشمرد و متذکر شد: دشمن از هر طریقی که بتواند وارد می‌شود و باید در امور مختلف با برنامه حرکت کنیم تا جامعه اسلامی دچار صدمه نشود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بحث عفاف و حجاب را دغدغه جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: در جامعه اسلامی نباید به شعائر دینی بی‌توجهی شود.
وی با اشاره به مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با این مصوبه برای 26 دستگاه ماموریت و وظیفه تعریف کرده است.
پورعزیزی اضافه کرد: تکالیف دستگاه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مشخص شده و این برنامه‌ها در دولت نهم و دهم دنبال می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر ارزیابی دستگاه‌ها در امر عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی دفاتر گردشگری دارای تکالیفی است.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب برنامه دارند، اظهار کرد: 12 گروه از ابتدای شهریور جاری دستگاه‌های مختلف گیلان را در زمینه عفاف و حجاب و شعائر اسلامی مورد ارزیابی قرار داده‌اند.
پورعزیزی ایجاد فضای مناسب با شعائر اسلامی را از تکالیف دوستداران نظام و ولایت عنوان کرد و بیان کرد: افرادی که در دفاتر پیشخوان دولت خدمات ارائه می‌دهند باید با پوشش مناسب در این مکان‌ها حضور داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ارزیابی هتل‌ها، رستوران‌ها و دفاتر گردشگری در امر عفاف و حجاب از 15 مهر ماه سال جاری در این استان خبر داد و افزود: بازرسی‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دستگاه‌های انتظامی انجام می‌شود.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، متذکر شد: ترویج فرهنگ عفاف در حوزه سازمان میراث فرهنگی و اداره‌های تابعه در سراسر کشور و نظارت بر رعایت حجاب اسلامی توسط شاغلان به عهده این سازمان است.
پورعزیزی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را قانون دانست و تاکید کرد: تمام افراد باید این قوانین را اجرا کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.